Kundansvar
Begreppet kundansvar rymmer många olika delar. För oss innebär kundansvar att vi är en pålitlig och ansvarstagande leverantör som ger kunden det som vi har kommit överens om. Det innefattar allt från själva byggnationen till att vi håller tidsplan och budget. För oss är detta en självklarhet. Men vi anser att vårt kundansvar sträcker sig längre än så. Vi har även ett ansvar för att den slutgiltiga hyresgästen har en bra arbetsplats så att de kan utföra sitt arbete på ett bra, säkert och effektivt sätt. Kundansvar innebär också att följa lagar och regler, att bygga enligt aktuella standarder och att ta hänsyn till arbetsmiljöregler. I ett ännu större perspektiv innebär det också att vi sätter press och ställer krav på våra underleverantörer.
Social hållbarhet
I vår organisation vill vi att alla ska känna att de kan och får bidra till företagets framgång och utveckling. Vi vill att det finns möjligheter att växa både ur ett läromässigt perspektiv och ur ett karriärperspektiv. Hos oss finns det plats för alla individer. På Krafthus jobbar vi självklart som ett team och tar hand om varandra. Allt detta är en del av en social hållbarhet.
Social hållbarhet handlar också om att vi bygger lokaler som är funktionella och som fungerar för den verksamhet de är tänkta för. Vi bygger lokaler att trivas i helt enkelt, vare sig det handlar om en kontorsmiljö eller en lagerlokal, ett logistikcenter eller en industribyggnad.
För oss betyder social hållbarhet att vi tar ansvar för våra medarbetare, för de lokaler som vi bygger och att vi säkerställer att personalen hos våra underleverantörer har goda arbetsvillkor. Ur ett ännu större perspektiv hoppas vi att de byggnader som vi producerar kan bidra till en positiv utveckling och ekonomisk tillväxt som på sikt leder till bättre hälsa, bättre arbetsmiljö och ett bättre samhälle.